דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בואו ונלמד ניהול ומיתוג מהענק הכחול מ- IBM. 

מאת    [ 14/04/2012 ]

מילים במאמר: 576   [ נצפה 2000 פעמים ]

מנכ"ל יבמ סם פלמיסיאנו הודיע בתחילת השנה על סיום קדנציה של 10 שנים. האיש לקח את החברה בשלהי סיומו של עשור משברי ואיבוד זהות מוחלט. בתוך עשור הצליח לבצע כמעט 180 מעלות שינוי ארגוני ואסטרטגי. בתקופתו הייתה יבמ דוגמה מושלמת להנעת שינויים בחברה גדולה, תוך חיסול תחומים בשווי מיליארדי דולרים כאשר המפורסם שבהם הוא מכירת חטיבת הניידים לענק הסיני "לנובו". נחשפתי למאמר מאתגר מתורגם מהניו יורק טיימס שבא לאתר בקצרה את התובנות המרכזיות שלו להצלחה. אנו מאמינים כי בכל מצב ובכל גודל חברה ניתן לאמץ וליישם תובנות שצלחו והוכיחו עצמן בקרב חברות עולמיות. בדוק הסיכוי להגדיל מכירות ב- 40%? תוך אימוץ אסטרטגיה עסקית עדכנית היוצרת לך יתרונות על פני המתחרים.  צור קשר ישיר, עם משה גרימברג. -  לסיעור מוחות בנדון.

 

אני שמח לשתף אותכם בתובנות המרכזיות ולהציע כי תנסו ליישמן בארגונים שאתם מובילים. הכיצד אנו יכולים ללמוד מההצלחות של הענק הכחול? האם יש משהו שאנו יכולים לאמץ וליישם בעסק אותו אנו מנהלים? התשובה על פי הבנתי היא חיובית. ניתן לאמץ רעיונות ואסטרטגיות מוצלחות ולנסות ליישמן בארגון אותו אנו מנהלים. האסטרטגיה של המנכ"ל היוצא הייתה למראית עין פשוטה: החברה נפטרה מתחומים בשווי מיליארדי דולרים. היא בחרה במתח רווחים גבוה יותר על פני גודל התאגיד, והתרחבה באופן אגרסיבי אל מעבר לים, שם חיפשה מכירות, כישרונות הנדסיים בעלות נמוכה כך ששיפרה את הרפלקסים הארגוניים והפכה את תגובותיה לצרכי השוק - מהירים יותר. יבמ הייתה דוגמה מושלמת להנעת שינויים בחברה גדולה - כחלק גדול מהמחקר בנושא חדשנות עסקית המתרכז בסטרטאפים וביזמים. להמשך המאמר.

 

על פניו מתברר על פי הבנתי כי ההחלטה לאמץ את השאלות והתשובות של מנכ"ל יבמ הביאה את החברה לקבלת אסטרטגיה עסקית חדשה. התמקדות בביצוע עבודות ייחודיות, עם רווחים גבוהים יותר, תוך יציאה מעסקים עם שולי רווח נמוכים שהתפוגגו עם הגדלת התחרות. על פניו הייתה בידיו הערכה כי הטכנולוגיה בשנת 2002 בעסקי המחשוב האישי לא יניבו עוד הזדמנויות רבות לחדשנות, לפחות לא בשוק העסקי. לפיכך הוביל מנכ"ל יבמ החלטות שגרמו למרכז החדשנות של החברה לעבור ולהתמקד בשירותים ותוכנה. החברה הייתה אף הראשונה שחשבה על אסטרטגיית "מחשוב ענן" שבשפת יבמ נקרא אז מחשוב, on-demand, על פי דרישה.

 

האיש זיהה מגמה עולמית והחליט לפעול. החליט למכור אותם כל עוד הם עדיין רווחיים. המצחיק כי HP עמדה באחרונה בפני דילמה דומה, כשהכריזה בתחילה כי היא מחפשת קונים לעסקי המחשבים האישיים שלה, ואז נסוגה מכך. השוק לא היה מוכן לשלם את אותו המחיר כפי ששילמה "לנובו". ככלל, המחשב האישי, כונן הדיסקים ועסקי חומרה אחרים שיבמ מכרה, ייצרו כמעט 20 מיליארד דולר מדי שנה במכירות, גם אם לא הרבה רווחים. איבוד פלח שוק זה אחרי המכירה ל- "לנובו" הביא לכך שיבמ איבדה את מעמדה כחברת ה-IT הגדולה בעולם. HP זכתה לתואר הזה ונקטה בדרך אסטרטגית שונה והפוכה מיבמ. HP כהחלטה אסטרטגית המתבררת כיום כשגויה, הכפילה את ההימור שלה על מחשבים אישיים על ידי רכישת קומפאק ב-2001. מתברר כי ההימור היה לא נכון. כיום, ערך השוק של יבמ - 217 מיליארד דולר - הוא יותר מפי 4 מזה של HP, שנמצאת בקשיים.

 

הרעיון, מסביר פלמיסיאנו, הוא "ללכת לתחום שבו אתם בעלי עמדה ייחודית ולהשתמש בערך של האינטגרציה של יבמ". הכיצד אתם – אנחנו מיישמים הצעה זו לשוק הפרטי שלכם? הכיצד אנו מצליחים ליצור אסטרטגיה חדשה ומיתוג יעיל יותר לחברה אותה אתם מנהלים? האסטרטגיה החדשה וההצלחות מהדהדת במיוחד בקרב הצעירים שיבמ מגייסת בימים אלו. המוטו שהמנכ"ל העוזב ביקש להנחיל מתומצת המשפט הבא: "יבמ היא מקום שבו אפשר לשנות את העולם תוך שאתם עוסקים במדע. בואו לראות הכיצד אתם מיישמים זאת אצלכם?  

 

 

משה גרימברג-יחד עם אנשי מקצוע נוספים,עוסק בהנחיה,בהדרכה ובפיתוח תוכניות למנהלים ולכוחות מכירה. לפעילותו מביא 25 שנות ניסיון ניהולי בתחומי השיווק,האסטרטגיה, הניהול העסקי והמכירות.ביצע תפקידי ניהול בכירים בתחומי הסלולר, העיתונות, הפרסום והמדיה.פועל כיום בתחום של הדרכות פנים-ארגוניות במגוון חברות, מהטובות במשק הישראלי. החזון שלי:"להשאיר טביעות אצבע רבות ומשמעותיות בקרב ארגונים,מנהלים וכוחות מכירה. כתובת דוא"ל:mgrimberg@bezeqint.net משה גרימברג-ניהול אפקטיבי- nihul4u טלפון: 054-4814332 פקס: 04-8262876אתר הבית החדש שלנו http://www.nihul4u.co.il www.nihul4u.co.il www.nihul4u.com




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב